Lucinda Riley, auteur van onder meer de succesvolle Zeven zussen-serie (Xander uitgevers), verbreekt met haar boeken meerdere records in De Bestseller 60. Afgelopen week bereikten maar liefst negen titels De Bestseller 60. Een evenaring van het oude record van Nicci French, dat alweer stamt uit 2007.

Records

In week 27 van dit jaar staan de vijf delen van De zeven zussen op plaats 2, 6, 11, 15 en 17 van De Bestseller 60. Haar romans De olijfboom (39), De lavendeltuin (51), De nachtroos (55), en Het meisje op de rots (59) hebben tegelijkertijd ook een notering in de bestsellerlijst. Daarnaast staat Riley met De zeven zussen, Storm, Schaduw, Parel en Maan al 26 weken onafgebroken in De Bestseller 60 – eveneens een record. In totaal zijn er al meer dan 300.000 exemplaren van het eerste deel van de serie verkocht. Vandaag is haar nieuwste boek Het Italiaanse meisje verschenen, wanneer deze titel samen met de andere negen titels De bestseller 60 haalt is sprake van een unicum.

Lucinda Riley

Lucinda Riley werd geboren in Ierland en schreef haar eerste boek op 24-jarige leeftijd. Haar werk wordt in 34 landen uitgegeven. Wereldwijd verkocht ze al meer dan twintig miljoen boeken. Op dit moment schrijft Lucinda aan haar Zeven zussen-reeks, die wereldwijd boven in de bestsellerlijsten staat. In Nederland zijn inmiddels al meer dan 800.000 exemplaren van haar boeken verkocht. 

 

De Bestseller 60

De Stichting CPNB stelt De Bestseller 60 samen op basis van door de KVB-SMB / GfK verzamelde verkoopgegevens van ongeveer 900 Nederlandse boekwinkels over de verkoopperiode van maandag tot en met zondag. De lijst verschijnt iedere woensdag op 12.00 uur op www.debestseller60.nl.  

Stichting CPNB

Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek zet zich in voor leesbevordering en boekbezit. Een boek kan zoveel doen: taal en geletterdheid maken het verschil in de ontwikkeling van mensen, boeken zorgen voor verrijking en verdieping, verhalen bieden ontspanning en ontsnapping. Om zoveel mogelijk mensen in aanraking te laten komen met het boek initiëren wij diverse campagnes. Dit doen wij vanuit het collectief van boekhandel, bibliotheek en uitgeverij. Bekende merken van Stichting CPNB zijn Boekenweek, Kinderboekenweek, De Nationale Voorleesdagen, Spannende Boeken Weken en de Boekenweek voor Jongeren.