SAN Accent voor Readification in de categorie Smart Idea

Readification heeft vanavond een SAN accent gewonnen in de categorie Smart Idea. Eerder won Readification al een Leffie, twee Sponsorringen, een bronzen Esprix en een gouden AMMA. Met Readification komen de ogenschijnlijk tegenovergestelde werelden van literatuur en gaming samen. Voor de CPNB is deze nieuwe vorm van leesbevordering bij jongeren ongelooflijk belangrijk. Dat het project wederom is bekroond is een grote eer, CPNB feliciteert trots alle partners van de Leescoalitie, Ubisoft, 2Basics én NBD Biblion met de winst.

Readification
Readification is een project van de Leescoalitie dat is ontwikkeld en gelanceerd in samenwerking met gameproducent Ubisoft, 2Basics en NBD Biblion. Dankzij Readification komen nog meer jongeren in aanraking met literatuur in een interactieve spelvorm. Door deze geheel nieuwe vorm van leesbevordering wordt het leesplezier van jongeren aangewakkerd: maar liefst vier op de tien jongeren werden sinds de lancering door Readification gestimuleerd om meer te gaan lezen.

De Leescoalitie
De Leescoalitie bestaat uit Stichting Lezen (voorzitter), de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB), Stichting Lezen & Schrijven, het Literatuurmuseum/Kinderboekenmuseum, de bibliotheken (de Koninklijke Bibliotheek en Vereniging van Openbare Bibliotheken), het Nederlands Letterenfonds en de Taalunie.

De SAN Accenten
De SAN Accenten zijn marketing communicatie prijzen door de Stichting Adverteerdersjury Nederland. Maar liefst 240 juryleden van de SAN Accenten, verdeeld over 12 jury's/categorieën, hebben 319 ingezonden campagnes/cases over 2021 beoordeeld.

-Smart Idea
Deze categorie is in het leven geroepen voor de kleinere (activatie) campagnes of ideeën die op een kwalitatief hoogwaardige en vooral ook kosteneffectieve manier hebben bijgedragen aan merk-, verkoop- of gedragsdoelstellingen. Het mag een op zichzelf staand idee zijn of onderdeel zijn van een grotere campagne. Kortom: Small business, Great results.