Readification is op maandag 11 april 2022 bekroond met twee SponsorRingen: brons in de categorie Maatschappij en goud in het specialisme Innovatie.

Readification is een project van de Leescoalitie dat is ontwikkeld en gelanceerd in samenwerking met gameproducent Ubisoft, 2Basics en NBD Biblion. Dankzij Readification komen nog meer jongeren in aanraking met literatuur in een interactieve spelvorm. Door deze geheel nieuwe vorm van leesbevordering wordt het leesplezier van jongeren aangewakkerd: maar liefst vier op de tien jongeren werden sinds de lancering door Readification gestimuleerd om meer te gaan lezen.

De CPNB is trots op deze twee gewonnen prijzen en feliciteert ook haar partners van de Leescoalitie, Ubisoft, 2Basics en NBD Biblion met de winst.

De Leescoalitie bestaat uit Stichting Lezen (voorzitter), de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB), Stichting Lezen & Schrijven, het Literatuurmuseum/Kinderboekenmuseum, de bibliotheken (de Koninklijke Bibliotheek en Vereniging van Openbare Bibliotheken) en het Nederlands Letterenfonds. 

De SponsorRingen worden uitgereikt door Stichting SponsorRing. De SponsorRing is de vakprijs voor beste sponsorcases die jaarlijks wordt uitgereikt in vier categorieën: Sport, Cultuur & Entertainment, Media en Maatschappij. Nieuw dit jaar zijn de vijf specialismen waarin gouden prijzen worden uitgereikt: creativiteit, innovatie, PR-inhaker, business case en sponsorplatform.