Bewustwordingscampagne Geef meer met een boek in het teken van Moeder- en Vaderdag

  • Uit consumentenonderzoek blijkt dat boeken tot de allerhoogst gewaardeerde cadeaus behoren
  • Een boek is juist nu een persoonlijk cadeau met grote meerwaarde
  • Bekende Nederlanders geven met Moeder- en Vaderdag een toepasselijk boek cadeau

Een boek is het meest persoonlijke cadeau. Maar komende Moeder- en Vaderdag zijn boeken éxtra mooi om te geven. Wie niet gezellig op bezoek kan gaan bij moeder of vader, kan met een boek tóch een persoonlijk cadeau geven met grote meerwaarde. Bovendien blijkt uit consumentenonderzoek* door GfK in opdracht van Stichting Marktonderzoek Boekenvak dat van de mensen die een boek cadeau kregen tijdens de feestdagen, 93% ‘(heel) erg blij’ is met het gekregen boek. Boeken behoren daarmee tot de allerhoogst gewaardeerde cadeaus en verslaan onder andere bonbons, verzorgingsproducten, kleding, drank, woonaccessoires en bloemen. 

Om consumenten extra te wijzen op de meerwaarde van boeken als cadeau, organiseert de CPNB sinds 2019 de bewustwordingscampagne ‘Geef meer met een boek’ rondom alle cadeaumomenten in het jaar. Na succesvolle edities rond de feestdagen en Valentijnsdag staat deze actie nu in het teken van Moeder- en Vaderdag en haakt aan bij het populaire #ikleesthuis, want juist nu is een boek het ideale cadeau.

Bekende Nederlanders met hun cadeauboeken

Abdelkader Benali, Emma Wortelboer, Frank van der Lende,  Sacha de Boer,  May Hollerman geven het goede voorbeeld met inspirerende en persoonlijke boeken die zijn met Moeder- en Vaderdag cadeau zullen geven.

Ga naar jouw favoriete boekwinkel

Het is bij uitstek de boekwinkel waar inspiratie kan worden opgedaan en jong en oud vakkundig kan worden geadviseerd met een passende boekentip, zodat iedereen met het erfecte cadeau zijn ouders kan verrassen.

Boekentips ter inspiratie

Om cadeaugevers deze Moeder- en Vaderdag extra op weg te helpen, zijn er alvast tientallen toepasselijke boeken geselecteerd (door een onafhankelijk comité van boekhandelaren). Deze boeken zullen aan de hand van vijf thema’s worden getipt als cadeau met grote meerwaarde. Met een boek geef je meer dan alleen een boek. Je geeft stof tot nadenken, een brok in de keel, een nieuwe smaak, een slapeloze nacht of zelfs een steuntje in de rug. 

Dit alles is de komende tijd te zien via sociale media, online advertenties en buitenreclame (met dank aan JCDecaux). Op Hebban.nl worden de verschillende thema’s uitgelicht met inspirerende boekenlijsten. Ook is er een cadeautipper waarin Hebban-recensenten en lezers op aanvraag boekentips op maat leveren

 
Download de slide van het consumentenonderzoek >