Roxane van Iperen, Tommy Wieringa, Simone van der Vlugt en Adriaan van Dis doken vandaag de studio in voor de opname van een aantal radiospot om de boekhandel te steunen. Het is onderdeel van een grote campagne opgezet door de CPNB en haar partners die donderdag van start gaat.

‘Veel mensen weten nog steeds niet dat ze gewoon bij de fysieke boekhandel kunnen bestellen. We willen ze daarop wijzen, laten zien hoe hard hun lokale boekhandelaar hen nodig heeft, hoe ontzettend belangrijk het is nu te kopen omdat je boekhandel er straks misschien niet meer is. We willen inspireren. Hoop geven. We zetten in op het belang van het boek en de boekhandel, juist ook nu, voor ons geestelijk welzijn. Dat is juist nu hard nodig,’ aldus CPNB-directeur Eveline Aendekerk op de website van Boekblad.

Donderdag wordt de aftrap gegeven met een grote advertentie in de dagbladen. Dan worden ook de eerste radiospotjes uitgezonden en start een campagne op sociale media. Naast de genoemde auteurs, wordt de campagne ondersteund door honderden collega's uit het boekenvak. Boekhandelaren krijgen de mogelijkheid om onderdelen van de campagne te personaliseren.

Anne Schroën, directeur van de Boekverkopers Bond: ‘Een campagne in een paar dagen opzetten, dat gebeurt in geen enkele andere branche. De meerwaarde van de CPNB en CB, dat iedere dag bleef rijden, is duidelijk. Maar we moeten ons iedere dag blijven heruitvinden.’

Meedoen

Wilt u deelnemen aan onze actie? Hier vindt u meer informatie voor boekhandels en uitgevers.  Op de pagina steunjeboekhandel.nl kunt u al het beeldmateriaal downloaden en inzetten voor eigen gebruik.