Lekkere lange zomerdagen – tijd voor jezelf, tijd voor een boek! In juni, juli en augustus is het tijd voor Zomerlezen. Met Zomerlezen klappen we een parasol op. Onder deze parasol organiseren we activiteiten die het gevoel van ontspanning en ontsnappen van lezen in de zomer laden. De centrale boodschap van de campagne is 'Ga op reis in een boek', wat veel mogelijkheden biedt om aan te haken met acties en titels. 

Help lezers aan het juiste boek en geef ze dat heerlijke Zomerlezengevoel. Met Hebban, de VakantieBieb, NBD Biblion Zomerlijsten, LINDA., SPOOR, een grote FaceBoek social activiatie de Zomerdichter en POS materiaal staan boeken de hele zomer in het zonnetje. En door corona hebben we dit jaar een nieuwe partner bij Zomerlezen: De Boekenweek als groot Zomerlezen feest. 

POS materialen
De POS materialen zoals we hebben ontwikkeld blijft bestaan. Dit om het Zomerlezen gevoel ook te voelen in de boekhandel en bibliotheek gedurende de maanden juni, juli & augustus. In de mediakit vindt u al de digitale materialen en het A2-affiche.

LINDA. – € 5 korting op 10 toptitels
Het onweerstaanbare LINDA. Magazine brengt ook deze zomer een actie waar de zon van gaat schijnen: € 5 korting op 10 knettergoede boeken! Met een oplage van 270.000 gaat LINDA. #204 héél veel lezers naar de boekhandel brengen. De kortingsactie loopt van 16 juni t/m 20 juli en wordt met name vanuit LINDA. geactiveerd vanaf de 16e. 

Hebban
De redactie van Hebban organiseert een vijftal themaweken tijdens Zomerlezen, te beginnen met de Week van het Spannende Boek vanaf 5 juni. Bedoeling is om hiermee, naast het informeren en enthousiasmeren van lezers online, ook de boekhandel extra handvatten te geven voor doorvertaling naar de winkel en haar eigen (online) evenementen. Bij elke themaweek wordt digitaal materiaal geproduceerd en in mediakits ter beschikking gesteld. De thema’s worden in samenspraak met het Hebban Boekverkoperspanel vastgesteld.

Week van het Spannende Boek
Onder de parasol van Zomerlezen valt ook de Week van het Spannende Boek. De lead van deze campagne ligt bij onze collega’s van Hebban. In PR helpen we daar vanzelfsprekend wel bij om de prijzen groter te maken en de winnaars ook aandacht te geven in de boekhandel en bibliotheek. Spanning wordt immers veel gelezen in de Zomer. Aan boekhandel en bibliotheek wordt een digitaal affiche geboden om de week en daarbij behorende prijzen ook daar de juist aandacht te geven. De Week van het Spannende Boek vindt plaats van 7 t/m 13 juni.

Vaderdag – Geef meer met een boek
In juni wijst de cadeaucampagne Geef meer met een boek op het boek als hét Vaderdagcadeau. Samen met het Zomerlezen een ijzersterke stimulans voor alle liefste, sportiefste en stoerste vaders!

Zomerdichter – Verrijk de zomer met poëzie
Een maand voor de start van Zomerlezen wordt de Zomerdichter van 2021 bekendgemaakt. De Zomerdichter maakt gedurende de zomermaanden drie gedichten die gedeeld worden op POS-materialen, online en in de media. Ook in de zomer verrijkt poëzie.

Zomerlezen FaceBOEK
Vanuit de campagnestijl 2021 doen we een social FaceBOEK activiatie. Met deze actie inspireren lezers elkaar en vragen we aandacht voor mooie titels.