Fictie, Volwassenen, Non-fictie
www.hebban.nl/zomerlezen

Na de Boekenweek tijd voor Zomerlezen!
Direct na de Boekenweek (29 mei t/m 6 juni) is het tijd voor Zomerlezen: vanaf 7 juni vieren we tot eind augustus de lekkere lange zomerdagen – tijd voor jezelf, tijd voor een boek!

Van 7 juni t/m 31 augustus: Ga op reis in een boek
Tijdens de maanden juni, juli en augustus is het tijd voor Zomerlezen. Met de aftrap van De Spannende Week gaat Zomerlezen daadwerkelijk van start en klappen we een zomer lang de parasol uit. Onder de parasol van Zomerlezen organiseren we activiteiten die het gevoel van ontspanning en ontsnapping door lezen in de zomer laden. Deze activiteiten worden onder de aandacht gebracht bij lezers via een online campagne op de sociale media en Google, de maandelijkse nieuwsbrief (45.000 abonnees), Hebban.nl en onze mediapartners zoals LINDA., NS en Bindinc (680.000 lezers). De centrale boodschap van de campagne is: Ga op reis in een boek. Dat biedt veel mogelijkheden om aan te haken met acties en titels. 

Activaties
Hieronder vindt u een overzicht van activaties waarmee de lezer de weg naar boekhandel en bibliotheek vindt. Bij iedere activatie wordt u voorzien van (digitale) materialen, boekentips, etc. Bepaal zelf hoe u hierop inspeelt! 

 

De hele zomer
POS materialen en digitale mediakit
Om het Zomerlezen-gevoel uit te dragen, gebruikt u het promotiepakket. Dit zomerse beeld laat zien dat de zomer hét moment is om de tijd en rust te vinden om boeken te lezen. Reizen is op het moment wat minder vanzelfsprekend, maar reizen in een boek kan op ieder moment. Het beeld wordt ook gebruikt in de gehele (sociale) media-campagne. Door dit herkenbare en consistente beeld associeert men de zomer met het lezen van boeken.

Download ook de digitale mediakit om zelf online met de campagne aan de slag te gaan. In de mediakit vindt u ook het affiche op A2-formaat.

>> Naar de mediakit

 

 

De hele zomer
Poëzie van Hugo Claus en Babs Gons

Met aansprekende poëzie vragen we aandacht voor de mooiste gedichten en verhalen in boekhandel en bibliotheek. Het Zomergedicht is een klassieker van de hand van Hugo Claus. Dit gedicht staat op de ansichtkaart en de linnen tas die boekhandels en bibliotheken konden bestellen. Daarnaast schrijft dichter-performer Babs Gons een nieuw zomers gedicht dat tijdens Zomerlezen onder de aandacht wordt gebracht.


>> Lees hier het gedicht van Hugo Claus

 

De hele zomer
Bindinc. pakt groot uit deze zomer
Bindinc. maakt programmabladen en draagt de boekenbranche een warm hart toe. Daarom publiceren zij komende zomer in Avrobode, KRO Magazine en NCRV-gids een serie van vijf afleveringen waarin boekhandelaren centraal staan. Zij geven leestips en van de toptip wordt een leesfragment toegevoegd. Elke editie heeft een bereik van 680.000 lezers, waardoor de serie van vijf afleveringen een bruto mediawaarde vertegenwoordigd van maar liefst € 97.250.

Begin juni
NS Zomerboeken Top 10 in SPOOR
De nieuwe SPOOR verschijnt begin 11 juni in een oplage van 450.000 exemplaren en digitaal 2.364.000. Het magazine van NS tipt een Zomerboeken Top 10 die treinlezers inspiratie biedt voor het treinreizen. Via ns.nl/treinlezer moedigt NS reizigers de hele zomer aan om te lezen en geven ze meerdere boekpakketten weg.


7 juni t/m 29 augustus
Hebban Themaweken
Als klap op de vuurpijl start ook Hebban op 7 juni met Zomerlezen. Dit jaar knipt Hebban de zomer op in vijf themaweken. Daarnaast is er aandacht voor het overkoepelende thema Ga op reis in een boek. Hiervoor worden wekelijks favoriete vakantielanden en de beste, mooiste en populairste boekentips in het zonnetje gezet. De themaweken worden ingevuld in samenwerking met het Hebban Boekverkoperspanel.

Voor elke themaweek kunt u gebruikmaken van digitale affiches en mediakits. 

>> Lees meer over de themaweken voor boekhandels en bibliotheken

>> Lees meer over de themaweken voor uitgevers
 

 

11 t/m 20 juni
Vaderdag – Geef meer met een boek
Op 20 juni is het Vaderdag. Met de cadeaucampagne Geef meer met een boek claimen we het boek als hét Vaderdagcadeau. Drie ambassadeurs vertellen in een video welk boek zij cadeau doen aan hun vader. Een verdiepend interview op Hebban.nl biedt de lezer nog meer inspiratie.

Boeken worden getipt aan de hand van drie thema’s, zodat cadeaugevers eenvoudig het juiste boek kiezen. In combinatie met Zomerlezen is de cadeaucampagne een ijzersterke stimulans voor alle liefste, sportiefste en stoerste vaders! Gebruik de (papieren en digitale) affiches en de mediakit voor uw website, sociale media en nieuwsbrieven.

>> Lees hier meer over de Cadeaucampagne

 

 

 

 

16 juni t/m 20 juli
Kortingsactie LINDA.
Het onweerstaanbare LINDA.-magazine brengt ook deze zomer een actie waar de zon van gaat schijnen: € 5 korting op 12 knettergoede boeken! Met een oplage van 270.000 exemplaren gaat LINDA. #204 héél veel lezers naar de boekhandel brengen. De kortingsactie loopt van 16 juni t/m 20 juli en wordt met name vanuit LINDA. geactiveerd. De kortingsbon is geldig t/m 31 augustus!

>> Bekijk hier de titels en zorg voor voldoende voorraad