Fictie, Volwassenen, Non-fictie
Verlangt u ook al naar de zomer? Heerlijk ontspannen in het zonnetje, eindelijk tijd voor jezelf en die fijne stapel boeken. Nederland verlangt met u mee.
 
Laat zien dat het in juni, juli en augustus tijd is voor Zomerlezen! Nederlanders zijn druk, we hebben weinig tijd en veel afleiding. Niet zo gek dus dat in de zomervakantie het meest gelezen wordt. Zo blijkt dat lezers die regelmatig een boek pakken, toch in de zomer meer lezen dan anders. En lezers die zelden een boek pakken, lezen ook vooral in de zomermaanden. Met Zomerlezen helpt u de lezers een handje. Maak de landelijke campagne lokaal zichtbaar met een van de twee voordelige promotiepakketten.
 
Met fris POS-materiaal straalt u het plezier en de ontspanning van Zomerlezen uit. Hebben lezers eindelijk tijd maar vinden zij het lastig om een boek te kiezen? Presenteer uw eigen zomerselectie! De ijzersterke partners van Zomerlezen ondersteunen u:
 

Spannende Boeken Weken geschenk Wat jij niet ziet van M.J. Arlidge
 M.J. Arlidge (Meulenhoff Boekerij) schrijft het geschenkboek Wat jij niet ziet voor de Spannende Boeken Weken 2020 (1 t/m 21 juni). Het geschenk wordt naar het Nederlands vertaald door Jan Pott.  U geeft het geschenkboek cadeau aan klanten bij besteding van minimaal € 15 aan Nederlandstalige boeken.

TUI
Lezen en vakantie zijn twee handen op één boek. De marktleider in de reisbranche zet zich daarom ook dit jaar in voor lezen op vakantie. En dat doen ze met succes. Niet voor niets won TUI vorig jaar met Zomerlezen de bronzen SponsorRing. Zomerlezen zorgt er met de steun van TUI voor dat er meer lezers in uw boekhandel komen.
 
LINDA.
LINDA. is al zeven jaar een trouwe partner van Zomerlezen met de actie ‘€ 5 korting op 25 topboeken’. Reken daarom ook komende zomer weer op een groot landelijk bereik via zowel LINDA. magazine als haar online kanalen.
 
Hebban
Lezers laten zich inspireren door andere lezers. Daarom slaan Zomerlezen en onlinelezersplatform Hebban.nl de handen ineen! Met ruim een half miljoen bezoekers per maand op Hebban.nl inspireert Zomerlezen nog meer lezers tot een gang naar de boekwinkel.
 
Zomerlezen Bestseller 60
Bestsellers trekken lezers aan. Alle reden dus om in juni, juli en augustus De Bestseller 60 om te dopen tot de Zomerlezen Bestseller 60. Deze titels zullen nadrukkelijk op de sociale media in beeld zijn. ‘Je nagels krijgen heel wat te verduren terwijl je hoofdstuk na hoofdstuk verslindt.’