1. Geef meer met een boek!
  2. Een boek is het meest persoonlijkste (Moederdag)cadeau
Geef meer met een boek - Moederdag 2020

De cadeaucampagne 'Geef meer met een boek' is ontwikkeld om op meerdere cadeaumomenten in zetten, bijvoorbeeld rond Vaderdag, Moederdag, Valentijn, Sinterklaas en Kerst. Het doel van de campagne ‘Geef meer met een boek’ is om Nederland laten zien dat het boek het beste cadeau is omdat je met een boek echt iets persoonlijks geeft.

Voor Moederdag 2020 zet de CPNB deze campagne online in om mensen bewust te maken dat ze met Moederdag ook een boek kado kunnen geven aan hun moeder. In lijn met de campagne zijn er 3 thema's gekozen voor de Moederdag editie, waarbij een influencer een bepaald boek presenteert en uitlegt waarom hij/zij deze cadeau geeft:

Geef een steuntje in de rug - Frank van der Lende (Voorbij, voorbij - Clairy Polak) 

Geef een brok in de keel - Emma Wortelboer  (Het feest - Elizabeth Day)

Geef een nieuwe smaak - Abdelkader Benali (De groene bakplaat - Rukmini Iyer)

Via een online campagne waarbij de video's en banners worden ingezet worden lezers verwezen naar een inpsiratiepagina op Hebben. Hier worden per thema 10 titels gepresenteerd. Deze titels zijn door uitgevers ingezonden en door een panel van boekhandelaren geselecteerd.

Download hier de geselecteerde titels

De boekhandel kan gebruikmaken van een mediakit met een digitaal affiche en online beelden om ook zelf de mooiste Moederdag boeken te kunnen tippen. Deze is binnenkort beschikbaar.

Download hier de mediakit met posters, beelden en video's

Of bekijk hier de video's:

Een steuntje in de rug

Een brok in de keel

Een nieuwe smaak

Waarom een cadeaucampagne?

Volgens de nieuwe strategie van de CPNB willen wij het gehele jaar de kracht en het plezier van boeken lezen onder de aandacht brengen door het laden van de belofte “Een boek kan zoveel doen”.  Alle acties moeten leiden tot een gang naar de boekhandel en de aanschaf van boeken. Dit willen we o.a. realiseren door middel van een collectieve cadeaucampagne eind 2019. Er is bewust gekozen voor het laden van de waarde een boek als cadeau, omdat dit een zeer onderscheidende waarde is van het boek.

Campagne nieuws

We houden u graag op de hoogte van het laatste nieuws

Bekijk al het nieuws