1. Geef meer met een boek!
  2. Een boek is het meest persoonlijkste (kerst)cadeau
  3. Geef een nieuwe smaak, een slapeloze nacht, een steuntje in de rug, stof tot nadenken of een steuntje in de rug

Geef meer met een boek!

Deze kerst periode 2019 start voor het eerst de cadeau campagne Geef meer met een boek. Deze cadeau campagne is ontwikkeld om op meerdere cadeaumomenten in zetten, bijvoorbeeld rond Vaderdag, Moederdag, Valentijn, Sinterklaas en Kerst.

Het doel van de campagne ‘Geef meer met een boek’ is om Nederland laten zien dat het boek het beste (kerst)cadeau is. Omdat je met een boek echt iets persoonlijks geeft. De vijf verschillende thema’s die gekozen zijn voor de cadeaucampagne 2019, zijn:

  1. Een nieuwe smaak - (Kook)boeken omtrent koken, lekker eten en natafelen.
  2. Een slapeloze nacht - Spannende boeken zoals detectives, misdaad, true-crime, (literaire/psychologische) thrillers, gruwelijke non-fictie.
  3. Stof tot nadenken - Boeken die die zorgen voor verdieping/verrijking. Met name non-fictie, over techniek, privacy, wetenschap, duurzaamheid, filosofie etc. boeken waar je iets van leert.
  4. Steuntje in de rug - Inspirerende en verrijkende non-fictie, boeken over sporten, afvallen, psychologie, inspirerende biografieën, mindfullness, lifestyle.
  5. Een brok in de keel - (Literaire) boeken die verbinden/emotioneren/ontroeren.

Waarom een cadeaucampagne?

Volgens de nieuwe strategie van de CPNB willen wij het gehele jaar de kracht en het plezier van boeken lezen onder de aandacht brengen door het laden van de belofte “Een boek kan zoveel doen”. Alle acties moeten leiden tot een gang naar de boekhandel en de aanschaf van boeken. Momenteel crucialer dan ooit met de neerwaartse spiraal in de markt. Dit willen we o.a. realiseren door middel van een collectieve cadeaucampagne eind 2019. Er is bewust gekozen voor het laden van de waarde een boek als cadeau, omdat dit een zeer onderscheidende waarde is van het boek.

 

Campagne nieuws

We houden u graag op de hoogte van het laatste nieuws

Er zijn nog geen nieuwsberichten over deze campagne.

Bekijk al het nieuws